گروه مطالعات افکارعمومی

گروه مطالعات افکارعمومی و تحلیل محتوای ارتباطی

مسئله شناسی سازمان:

روابط عمومی مسایل ارتباطی سازمان را شناسایی و برنامههای ارتباطی خود را بر اساس آن‌ها تنظیم خواهد کرد

برنامه ریزی ارتباطی به دو صورت الف)پ یشگیری وب) درمانی ارائه می شود.

روابط عمومی کار آمد با تشخیص صحیح مسائل پیش روی و رویدادهای احتمالی و پیش بینی بحران‌های احتمالی در هر شرایطی می تواند آمادگی لازم را برای واکنش موثر داشته باشد .

طرحهای محوری و پروژههای شاخص وزارتخانه میتوانند به عنوان مسئله‌های اولویت دار در نظر گرفته شوند

رویدادهایی که در زمان‌های بحران وزارتخانه با آن‌ها روبرو میشود از جمله دیگر مسائل ارتباطی هستند،

موضوعاتی همچون آنفولانزای مرغی، مشکلات زعفرانکاران، و پرورشدهندگان میگو در بخش کشاورزی و نارضایتی کارکنان در زمان‌های خاصی از جمله مسائل مختلفی هستند که روابط عمومی میتوانست برای کمک به حل آن‌ها به تدوین برنامههای ارتباطی اقدام کند

طرحریزی برنامه ارتباطی:

پس از مسئلهشناسی وارد مرحله طرحریزی و تدوین برنامه ارتباطی میشویم

برنامه ارتباطی باید ازمبانی نظری قوی، پشتیبانی مدیریت و بهرهگیری از نیروهای متخصص برخوردار باشد.

متاسفانه علیرغم اینکه توانایی نوشتن برنامههای تخصصی روابط عمومی را داریم. ابزارهای اجرایی به خوبی با برنامهها هماهنگ نمیشوند،

انتشارات، ارتباط با رسانهها، تبلیغات و ارتباطات مردمی و... همه ابزارهای اجرایی، برنامههای روابط عمومی هستند.

برقراری ارتباط با مخاطبان:

اجرای برنامه ارتباطی با بکارگیری ابزارهای انتشاراتی، مطبوعاتی، رسانهای،‌تبلیغاتی، ارتباط مردمی، اینترنتی و... و برای برقراری ارتباط با مخاطبان امکانپذیر است

زمانی می توان به اثر بخش بودن و دستیابی سازمان به اهداف خود اطمینان حاصل کرد که کلیه فعالیت‌های روابط عمومی در راستای رسیدن به اهداف مشخص و از پیش تعیین شده با برنامه ریزی علمی و مستدل باشد.

در غیر اینصورت ارتباطی که انتظار آن را داریم برقرار نخواهد شد و اغلب نیز افدامات روابط عمومی نتیجه عکس در پی خواهد داشت

ارزیابی برنامه:

پس از اجرا و برقراری ارتباط با مخاطبان ارزیابی برنامههای ارتباطی برای آگاهی از میزان تحقق و اثربخشی آن‌ها اجتنابناپذیر خواهد بود. ارزیابی برنامهها از طرق مختلف پژوهش و نظرسنجی، و تحلیل محتوی و مطالعات موردی مختلف، ارزشیابی میزان موفقیت یا ناکامی برنامههای روابط عمومی را مشخص خواهد کرد

الف)مطالعات افکار عمومی

نظر سنجی:

ـ از مخاطبان بخش کشاورزی ( خاص و عام )

ـ از کارکنان وزارتخانه ( مدیران و کارشناسان )

ـ بصورت موردی و برحسب نیاز سازمان

نقد و بررسی:

ـ فعالیت‌های روابط عمومی

ـ بررسی رویدادهای مهم بخش کشاورزی

ـ عملکرد روابط عمومی سازمان‌ها و شرکت‌های مؤسسات تابعه

ـ مسایل و مشکلات سازمانی

تحلیل و محتوا:

نشریه های تخصصی بخش کشاورزی

خبر گزاری ها و سایت های خبری

روزنامه ها و مطبوعات کثیرالانتشار ( بریده جراید )

برنامه های صدا و سیما

رویدادهای بخش کشاورزی

گزارشهای استانی، همایش‌ها، سمینارها و ...

نطق های میان دستور و تذکرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی

هدایت و ساماندهی امور پژوهشی روابط عمومی سازمان‌ها ، شرکت‌ها و مؤسسه‌های تابعه جهاد کشاورزی

ب) برنامه ریزی ارتباطی و تهیه پیوست های فرهنگی:

‌ تدوین برنامه های ارتباطی و اطلاع رسانی جامع سالانه بخش کشاورزی

تدوین برنامه های ارتباطی ویژه طرحها و پروژه های شاخص بخش کشاورزی

تدوین برنامه های ارتباطی و اطلاع رسانی برای مناسبت ها و رویدادهای بخش کشاورزی

طراحی و تدوین برنامه های ارتباطی جهت تحقق اهداف سازمانی

تاریخ به روز رسانی:
1399/08/18
تعداد بازدید:
3984
وزارت جهاد کشاورزی
کلیه حقوق این سایت متعلق به وزارت جهاد کشاورزی می باشد
Powered by DorsaPortal